wordpress visitor counter

O viata de calitate incepe cu un corp pe care-l iubesti

Descarca ghidul acum

Daca vrei sa:

  • slabesti si sa nu mai ai burta
  • construiesti masa musculara si sa nu mai fii slab
  • primesti un plus de motivatie si inspiratie pentru a fi de neoprit

"Cu sfaturile primite de la Bogdan am reusit sa slabesc 11kg in 3 luni. Ce ma bucura mai mult e ca acum stiu cum sa mananc ca sa-mi controlez greutatea si n-o sa ma mai ingras niciodata." - Edi, Timisoara

Un baiat se poate chinui ani de zile sa traga la sala, sa vrea sa aibe un fizic fain, musculos si totusi sa nu reuseasca. Poate ajunge sa-si modeleze un pic forma corpului, sa fie vizibile cateva schimbari, dar sa nu obtina masa musculara care-i da acel look pe care-l cauta.

La sala de culturism

Probabil cunosti si tu cel putin un baiat care e in situatia asta. Eu cunosc. Si nu vreau sa fii tu unul dintre ei.

O sa afli mai jos care sunt acele greseli pe care majoritatea le fac atunci cand incearca sa puna masa musculara si cum le poti evita ca sa nu tragi degeaba apoi sa te intrebi ce nu faci bine.

Inainte vreau sa vorbim un pic despre ce inseamna un corp frumos dezvoltat, un corp estetic, sau…sexy daca vrei. Probabil ca ai deja in minte imaginea cu ce inseamna asta pentru tine si cum vrei sa ajungi. Daca nu, iti sugerez sa iei o pauza chiar acum si sa te gandesti cateva minute la asta. Cauta pe Google ceva poze cu modele masculine de fitness sau pe pagini de Facebook.

Mie imi plac Rob Riches, Lazar Angelov, Ulysses Jr sau Jeff Seid.

Fa-ti o idee exact cum vrei sa arati, cu lux de amanunte si lupta pana acest vis devine realitate. E important sa stim unde vrem sa ajungem cand plecam pe un drum. Chiar daca nu cunoastem bine drumul, important e sa avem destinatia in minte pentru ca altfel…putem ajunge oriunde. Si in loc sa ajungem in Bora Bora riscam sa ne trezim in Poplaca de Jos.

Ce este mai exact un corp estetic ?

Desi unele fete sustin ca baietii cu burta sunt sexy, nu asta inseamna. Un corp impresioneaza in primul rand prin masa musculara. Cu cat aceasta este mai mare cu atat formele sunt mai pronuntate si efectul este mai vizibil.

Nu ma refer aici la culturistii profesionisti. Desi e foarte mult de munca si procentual extrem de putini ajung acolo, multi (printre care si eu) nici nu isi doresc sa fie asa. Vor doar sa aibe un corp sanatos de care sa fie mandri si sa se simta bine in el.

fitness models vs bodybuilders

Este de ajuns insa doar masa musculara?

Daca ai cel putin cateva luni in care ai fost la sala sunt sigur ca ai vazut cativa tipi masivi, cu muschi pe ei, dar totusi sa le lipseasca ceva. Sa nu fie cum ti-ar placea.

Ce le lipseste este definirea musculara. Nu sunt striati cum se zice. Strierea se obtine dand grasimea jos. Atat. Nu repetari multe, nu “programe secrete”.

Dar degeaba dam grasimea jos daca suntem o aschiuta. E ca in poza de mai jos (patratelele pe un baiat slab sunt ca sanii pe o fata grasa…nu se pun):

Abdomen 6 pack

Ce face un fizic sa fie estetic este masa musculara fara grasime. Adica cu un strat de grasime cat mai mic.

Insa pentru asta, masa musculara TREBUIE SA EXISTE. Ea te face sa fii sexy, sa pari puternic.

Multi ne dorim sa fim intr-o forma fizica cat mai buna ca sa atragem sexul opus. Pentru mine nu e singurul si nici cel mai important, dar asta e unul dintre motive pentru majoritatea dintre noi.

La prima vedere o femeie ce vede? Iti vede altruismul si sufletul de mama pe care il ai? Vede jobul bine platit pe care tocmai l-ai obtinut? Nu. Vede cum arati. Iar modul in care arati spune multe despre tine. Incepand cu felul in care te imbraci, postura corpului, cum privesti, pana la burta pe care o conduci sau stratul fin de piele care abia iti acopera oasele.

Prin asta declansezi (sau nu) atractia in mintea femeilor, cel putin la prima vedere. Si asta nu e o alegere pe care o fac ele in mod constient. Dupaia vin in discutie alte lucruri ca personalitatea, simtul umorului, cum se simt in prezenta ta sau directia pe care o ai in viata. Dar asta e un alt subiect.

Sa revenim la muschii nostri.

Am identificat cateva lucruri importante care te tin pe loc si te opresc din evolutie.
Astea sunt top 5 motive pentru care nu reusesti sa pui masa musculara. E suficient sa incalci unul si rezultatele vor fi mult mai slabe. Multi incalca doua-trei.

Sa le vedem:

1. Nu te antrenezi corect in sala

Vad asta in fiecare zi. E principala cauza legata de antrenament pentru care masa musculara nu creste.

Din mandrie sau pentru a impresiona pe altii, multi aleg greutati mult prea mari pentru cat ar putea duce. Si atunci ca sa miste greutatea se folosesc de inertie, isi iau avant sau se trezesc in tot felul de pozitii ciudate. Care nu doar ca nu le lucreaza muschii vizati, dar i-ar putea si accidenta. Iar siguranta in sala e pe primul loc din motive pe care le stii deja.

Deci nici nu obtin efectele exercitiului respectiv si isi pun si in pericol sanatatea.

E o idee rea sa faci asta.

Plus…imagineaza-ti ca orice miscare pe care o faci, muschiul trebuie sa fie permanent in tensiune, sa-l supui la efort ca sa aibe motive sa creasca, atat pe partea pozitiva a miscarii cat si pe cea negativa.

Daca modul de executie al exercitiului e gresit (nu ma refer neaparat la miscari trisate aici) iei tensiunea de pe muschi si nu mai angrenezi fibrele musculare.

Lucreaza corect si lasa mandria afara. Chiar daca lucrezi cu greutati mici. Nu intereseaza asta pe nimeni si nici nu ar trebui sa-ti pese.

Trebuie sa iti pese de tine si de castigurile tale.

2. Nu ai suficiente calorii si numar corect de macronutrienti

Compozitia corpului e data in primul rand de caloriile pe care le consumi. Cum se zice in engleza e calories in vs calories out.

Ce inseamna asta?

Daca mancam mai multe calorii decat corpul are nevoie pentru a sustine metabolismul si activitatea fizica, atunci excesul de calorii se va depune. Sub forma de grasime si/sau masa musculara.

In schimb, daca suntem in deficit caloric, corpul va folosi din grasime si/sau masa musculara pentru energie, si astfel pierdem din greutate. Evident, in cazul asta trebuie sa facem astfel incat sa pastram cat mai mult din masa musculara si sa ardem doar grasimea.

Caloriile provin din cei trei macronutrienti. Ai figura de mai jos ca sa intelegi mai bine care sunt tipurile de nutrienti pe care ii consumam:

Macronutrienti si micronutrienti

Micronutientii au valoare calorica nula, dar sunt foarte importanti in toate procesele fiziologice si trebuie sa ne asiguram ca nu avem carente.

Macronutrientii au urmatoarele valori energetice:

Calorii pe gram

Pe internet poti sa gasesti exact ce contine fiecare aliment. Ai mai jos doua site-uri de genul asta:
http://calorii.slabute.ro/
http://calorii.oneden.com/

Sau poti sa cauti pe Google: calorii [nume aliment].

Gasesti cam tot ce vrei. Iti mai trebuie un cantar de bucatarie si poti foarte usor sa-ti calculezi cate calorii mananci de fiecare data.

Pentru dezvoltarea optima a masei musculare trebuie sa ne asiguram ca zilnic:

i) Suntem in surplus caloric
ii) Consumam numarul corect de macronutrienti

Cum stim ca suntem in surplus caloric ?
Care este numarul corect de macronutrienti?

Despre asta si celelalte motive vorbim in partea a 2-a. Daca nu e clar sau vrei sa adaugi ceva, lasa un comentariu si incercam sa lamurim.

Cu drag,
Bogdan

Bogdan Tomoiaga | MuscleBoom

Daca ti-a placut acest articol, primeste noutatile in email. E gratis.



Ce spun altii

11 comentarii pana acum

  1. sorin says:

    amice din punct de vedere estetic singurul lucru care Îți trebuie sa ai femei este sa nu fi hidos… De exemplu băiatul ăla din mijloc la care se uita cu dispreț muschiulica ăla din dreapta poate și sunt sigur ca are mult mai mult succes în orice incluzând și femeile aici decât incordatul ăla… asta ce spui tu cu mușchii la femei este o reminescenta din preistoric când femeia avea nevoie de protecție de genul ăsta. … lumea s a schimbat, femeia s a schimbat. . eu nu am văzut în realitate vreun băiat din asta sa facă ravagii intre femei. .. De obicei se admira singuri în oglinda de la baie eventual mai pun câte un selfie pe Facebook. .. sa fim serioși. . femeia este mult mai complicata de atât. .s-o ai trebuie sa ți bati capul nu mușchii… estetic trebuie sa arăți ok ca de exemplu băiatul blond din mijloc și ai trecut testul. . mai departe Îți trebuie foarte multe ca de exemplu stabilitate psihica și materiala, sa faci femeia sa se simtă în siguranță, simțul umorului și multe altele nu stăm acum sa facem introducere în arta seducției.. Ce trebuie sa înțelegi ca femeia și nevoile ei s au schimbat mult din preistoric și pana în prezent. .. În prezent mușchiul este ca și apendicele adică o reminescenta din trecut când doar cei puternici fizic supraviețuiau!!

  2. sorin says:

    Nu înțelege greșit sunt pentru o viață sănătoasă și sportul face obligatoriu parte dintr o viață sănătoasă. . și eu fac sport câteodată merg pana la 150km într o zi pe bicicleta dar mi se pare o prostie sa ți petreci mare parte a timpului (prețios de altfel) sa pui niște umflături pe tine care oricum în zilele noastre nu ți mai folosesc la nimic decât dacă spargi lemne cu ziua pe la lume… Nu văd Cum ai putea sa ai o viață de succes când te preocupi mare parte a timpului de niște umflături fără rost. .. Îmi cer scuze daca deranjez pe cineva e doar pct meu de vedere

    • Daca citesti cu atentie, o sa vezi ca nu am sustinut niciunde ca un corp fain iti aduce automat femei. Si ca fapt divers, nevoile nu s-au schimbat foarte mult din preistoric pana in prezent. Doar ca sunt la alt nivel si sunt identificate in alta forma.

      Insa fie ca vrei fie ca nu, lumea te judeca dupa cum arati. Si asta e o realitate.
      Poti sa o refuzi si sa te refugiezi intr-o lume a ta plina de curcubeie si unicorni, sau poti sa te adaptezi.

      In plus nu iti petreci o mare parte a timpului antrenandu-te cu greutati. 90min de 3-4 ori pe saptamana sunt de ajuns.
      Si beneficiile pentru astea 90min sunt din punctul meu de vedere unele dintre cele mai importante in viata.

      Fiecare e liber sa faca ce vrea cu timpul lui pretios:)

      • Luca says:

        Salut Bogdan! Foarte bun articolul, si mi au placut si glumele cu “abs on skinny guy are like tits on fat girl” :)) !
        Probabil toti se intreaba “de cine sa ascult?? Pe cine sa intreb?? Cum sa fac?? ” .. E foarte simplu.. Daca mergi la sala , cauta l pe cel mai “mare din sala” si cere i consilii , sunt sigur ca te va ajuta. Oricum ceea ce ai spus tu Bogdan e super adevarat!
        Vroiam sa te intreb cateva lucruri referitoare la alimentatie ; da mi cateva exemple de mese super-calorice. Eu am 1.90 si 100 kg.. As vrea sa ajung la 120kg si imi este foarte greu datorita timpului petrecut la locul de munca (3-4 mese / zi).
        Multumesc anticipat!

    • George says:

      Mai Sorin cred ca esti un anorexic care e vai de capul lui sau radiografie îmbrăcată care din invidie vb asa. Ai spus de siguranță , ce siguranță poti sa ii oferi tu unei femei daca ai 20 kg cu bătaie pe cântar si cu haine ude pe tine. In realitate iti zic eu cum esti mai papusica daca vine unu si te ia mai tare iti lasi prietena si fugi. Si băieți cu blugi mulate sunt fete de treaba 😉 bafta chibrit

      • sorin says:

        Ești atât de simplu Gheorghe.. nu sunt complexat din niciun motiv..dar sa presupunem ca semianalfabetul din tine a avut o sclipire de inteligenta și mi-a ghicit profilul psihologic..îți dau un sfat când cauți gâlceava cu cineva nu te uiți la mușchii lui ca nu îl iei la kilogram.. uita te în ochii lui mai bine.. pentru binele tău îți spun!cunosc tipi de 20 de kile uzi cum le spui tu la care îți garantez ca nu ai curaj sa ridici privirea din pământ dapai sa te iei de prietena lui cum aiurezi tu pe aici:))

  3. sorin says:

    de acord cu tine lumea te judeca după felul Cum arăți…Dar și felul Cum arăți poate fi interpretat de la persoana la persoana. … la tine la sala de exemplu s ar spune ca arăți cu atât mai bine cu cât ai mai mulți mușchi…o femeie ar considera ca un trup atletic de exemplu de înotător ar fi sexi. .. Acum depinde ce vrei tu sa faci cu trupul tău. . Fiecare se adaptează la nevoile lui nu poți sa pui o eticheta pe om sa spui ăsta e ok ăsta nu… Poți sa fi doar adaptat sau nu la nevoile tale indiferent care sunt alea… exemplu tu cu trupul tău musculos poți sa nu fi adaptat la nevoile mele. . Nici nu ți ar folosi ție sa fi adaptat la nevoile mele. .. În schimb poate eu cu trupul meu mai puțin musculos sunt perfect adaptat la nevoile mele

  4. Valy says:

    Multumesc pt informatii as dori totusi cateva sugestii subiective. Ce se intampla cu persoanele care sunt supraponderati care depasesc greutatea normala? Trebuie acestia sa asimileze acel surplus de calorii pt a le creste masa musculara prin antrenament sau muschii se hranesc cu grasimile asimilate deja de organism?

    • Persoanele supraponderale ar trebui sa fie intr-un deficit caloric, nu in surplus.

      Iar la inceput, cei noi la antrenamentele cu greutati pot sa puna masa musculara si sa dea jos grasimea IN ACELASI TIMP.

      Deci chiar cu un deficit caloric, muschii celor neantrenati se pot adapta si creste.

  5. Daniel says:

    Bai baieti.Cine nu are un fizic musculos mereu va spune ca sunt doar niste umflaturi .Dar fratilor sa fim serios ca un fizic echilibrat iti aduce doar beneficii.

Spune-ti parerea !

Leave a Reply



Read previous post:
Dieta de slabire
Dieta mea pentru slabire rapida

La ceva timp dupa ce ma apucasem de sala, am aflat ca alimentatia conteaza mult mai mult decat credeam eu....

Close