Bărbații de succes merită o formă fizică de succes

Descarca ghidul acum

Daca iti doresti sa:

• stii cum sa dai jos excesul de grasime si sa obtii o transformare fizica
  • afli cum poti obtine o forma fizica atletica
  • primesti un plus de motivatie si inspiratie pentru a fi de neoprit

"Cu sfaturile primite de la Bogdan am reusit sa slabesc 11kg in 3 luni, si astfel sa nu mai gafai dupa 10min de efort. Cel care profita de energia mea extra e baietelul meu, iar acest lucru ma implineste la maxim." - Stefan, Timisoara

3 strategii pentru a nu te ingrasa in concediu

scris de Bogdan Tomoiaga  |   Urmareste-l pe Facebook aici

Cand plecam in concediu, majoritatea dintre noi lasam la o parte sala si bucataria, si timp de una-doua saptamani ne facem de cap pe unde plecam.

Dupa toate orele petrecute in sala pana acum, poate ai o stare de anxietate si te gandesti ca o sa te ingrasi si toti muschii tai o sa intre la apa.

Nu-ti fa griji, poti sa-ti mentii fizicul si in vacanta cu un pic de efort si cateva alegeri inteligente.

Asadar, azi vreau sa-ti vorbesc despre trei strategii pe care eu le-am urmat cu succes ca sa nu ma ingras pe perioada concediului. Iti arat imediat cum mi-am satisfacut toate poftele, pe saturate, si m-am intors acasa cu aceeasi greutate cu care am plecat.

fitness-concediu

Apropo, daca n-ai apucat inca sa mergi, Mihnea de la TraiesteAventura.ro organizeaza niste excursii foarte tari. Iti recomand sa arunci o privire pe blogul lui.

Mai intai vreau sa-ti povestesc rapid cum faceam inainte cand eram plecat in vacanta, la mare. Metoda gresita sa zic asa.

Vedeam o gramada de bunatati pe la tarabe, pe plaja si la restaurante. Imi ziceam ca doar sunt in concediu si n-are nimic daca mananc tot ce vad. Recuperez eu dupaia.

Dar avea.

Pentru ca ma intorceam acasa cu 2-3 kg de grasime in plus, si doua saptamani aveam de muncit pentru a repara dauna.

Daca tu esti multumit de cum arati acum si asta nu te deranjeaza, atunci fa-o. Mananca dupa cum ai pofta si nu te stressa prea tare cu caloriile.

Dar daca vrei sa ajungi mai repede la forma ideala si nu vrei sa faci multi pasi in spate, atunci aplica tacticile de care o sa-ti zic imediat, mai jos.

Bun. Ziceam ca mancam tot ce-mi placea si fix atunci, in momentul ala, cand vedeam ceva bun.

Trecea unu’ pe plaja cu gogosi cu finetti, imi luam imediat una.
Aveam pofta de inghetata, imi luam una.
Treceam pe langa clatite, imi luam una.

Mai mancam cate o masa mare dimineata, seara… Si la sfarsitul zilei se adunau o gramada de calorii, care, la sfarsitul celor 7 zile se traduceau in cateva kg de grasime.

Acum am abordat toata treaba mult mai inteligent. Am grupat toate acele mese, si iti spun mai jos despre strategiile de care poti sa te folosesti si tu ca sa minimizezi daunele:

1. Foloseste intermittent fasting

Sau macar o forma a lui.

Strategia asta m-a ajutat cel mai mult.

Intermittent fasting (IF), sau pe romaneste postul intrerupt, presupune ca toate caloriile sa le mananci intr-o anumita fereastra a zilei – care de obicei e de 8 ore.

Adica intr-o perioada a zilei nu mananci absolut nicio calorie, iar in cealalta le mananci pe toate.

Mai multe detalii despre IF gasesti in articolul lui Radu de la ThinkEatLift: Beneficii intermittent fasting. Timp de o saptamana cat am stat la mare, am avut in principiu doua mese mari pe zi:
– una de dimineata (inainte de plaja)
– una seara (dupa ce veneam de la plaja)In rest nu gustam nimic, pentru ca stiam ca la urmatoarea masa o sa-mi satisfac toate poftele.

Si nu sunt putine 😀

Imi lucesc ochii de fiecare data cand trec pe langa restaurante, dulciuri, patiserii sau fast-food-uri.

Gyros, paste, fructe de mare, pizza, cartofi prajiti, clatite cu nutella si banane, inghetata, gogosi cu ciocolata. Am mancat dinastea in fiecare zi pe saturate.

Stiu ca e un lucru care nu are treaba cu un stil de viata sanatos si care sa-ti sustina obiectivele de fitness. Dar pentru cand imi iau liber asa si plec cate o saptamana in vacanta, e binevenit.

Am avut si shaker-ul si proteinele cu mine, asa ca m-am asigurat ca mananc si suficiente proteine ca sa nu pierd din masa musculara.

Iar la fiecare masa aveam cate o salata de legume langa felul principal, pentru micronutrienti si satietate.

Cu ajutorul IF m-am mentinut satul, mi-am satisfacut toate poftele si nu m-am ingrasat.

Pentru ca….cate calorii poti totusi sa mananci la o singura masa pana sa te simti plin?
Mult mai putine decat daca ai manca de-a lungul zilei mai multe mese, in care de asemeneea sa te simti plin.

2. Evita caloriile lichide

Pana sa ma invat sa citesc pe etichete informatiile nutritionale a ceea ce consum, nu bagam in seama prea mult ce beau.

Poti pica usor in capcana sa zici ca nu ai mancat prea multe calorii, dar totusi sa le bagi in tine sub forma lichida.

In general sucurile au undeva intre 10-12g de zahar la 100ml. Ceea ce e destul de mult. Alcoolul are 7kcal/g.

Sa-ti dau un exemplu.

Sa zicem ca bei un pahar de whiskey sau vodka si stingi cu cola. Sau cu suc de mere, in functie de preferinte. La calorii tot aia e.

Daca facem un calcul rapid, ies urmatoarele:

100ml whiskey -> 33g alcool (1, 2)
33g x 7kcal = 231kcal

200ml cola -> 21g carbo (zahar)
21g x 4kcal = 84 kcal

Deci 100ml whiskey sau vodka + 125ml cola = 315 kcal

Si gandeste-te ca intr-o seara bei mai mult de atat.

Ca sa mai reduci si aici din calorii, sfatul meu (nu e sa nu bei alcool 🙂 ) e sa stingi cu cola zero, pepsi light, sau alte bauturi fara calorii. Chiar si apa.

Ai grija la: freshuri de fructe, energizante, racoritoare, bauturi pe baza de cafea.

Le poti inlocui cu: cola zero, pepsi light, red bull light, apa, cafea simpla.

Acum ca esti in concediu e clar ca n-o sa stai pe apa plata. Eu cu prietenii mei beam in fiecare seara cateva pahare de whisky, si cateodata cateva shot-uri de tequila in club.

Dar stingeam (eu) tot timpul cu cola zero sau alta bautura fara calorii.

Pentru ca daca in fiecare seara mai adaugam si zaharul din cola sau alte sucuri la paharele de alcool, nu ieseam bine.

3. Incearca sa ai cat mai multa activitate fizica

Am mai spus aicicompozitia corpului, adica daca slabesti sau pui pe tine, e data de diferenta de calorii.

Cate calorii mananci minus cate calorii arzi.

Deci daca vrei sa mai minimizezi din depunerile de grasime, o idee buna e sa arzi mai multe calorii.

fitness-concediu-mareInot, mers pe jos, alergat pe plaja, urcat dealuri. Orice e binevenit.

Daca esti la mare, inoata cat mai mult cand mergi la plaja. Daca mergi sa vizitezi ceva, du-te mult pe jos.

Imi amintesc in 2012 cand am fost cu doi prieteni in Italia.

Am facut un turneu si am vizitat toate orasele din nord. Cum eram tot pe drumuri, am mancat aproape exclusiv la pizzerii si lanturi de fast-food. Dar mergeam pe jos cam toata ziua.

Singurul moment in care nu mergeam pe jos era cand luam trenul dintr-un oras in altul.

Rezultatul: am venit acasa mai slab cu 1kg parca. Ceva pe-acolo.

Ideea e ca am mancat multe tampenii dar pentru ca am avut multa activitate fizica, nu m-am ingrasat.

Cam astea sunt tacticile pe care eu le-am folosit cu succes in concediul de anul asta.

Dupa o saptamana de mare in care am mancat tot ce am vrut pe saturate, m-am intors acasa cu aceeasi greutate cu care am plecat.

Acum am o rugaminte la tine.

Daca stii pe cineva care urmeaza sa mearga in concediu, trimite-i te rog un link catre acest articol. Ma ajuti si pe mine sa cresc blogul si iti ajuti si prietenul sau prietena.

Cu drag,
Bogdan

Aa, trebuie sa recunosc totusi ca in saptamana petrecuta la bunici in Maramures, am pus jumate de kg. Nu poti face fata mancarurilor facute de bunica nici cu cele mai bune strategii :))

Bogdan Tomoiaga | MuscleBoom

Daca ti-a placut acest articol, primeste noutatile in email. E gratis.