O viata de calitate incepe cu un corp pe care-l iubesti

Descarca ghidul acum

Daca vrei sa:

  • slabesti si sa nu mai ai burta
  • construiesti masa musculara si sa nu mai fii slab
  • primesti un plus de motivatie si inspiratie pentru a fi de neoprit

"Cu sfaturile primite de la Bogdan am reusit sa slabesc 11kg in 3 luni. Ce ma bucura mai mult e ca acum stiu cum sa mananc ca sa-mi controlez greutatea si n-o sa ma mai ingras niciodata." - Edi, Timisoara

4

Cardio: inainte sau dupa antrenamentul cu greutati

scris de Bogdan Tomoiaga  |   Urmareste-l pe Facebook aici

cardio-micCand vrei sa slabesti o unealta foarte utila pentru a arde calorii sunt exercitiile cardio.

Pe langa o alimentatie care sa iti creeze un deficit caloric sanatos, folosirea exercitiilor cardio in mod corect te poate ajuta mult sa scapi de acele kilograme in plus de grasime si sa scoti la suprafata patratelele de pe abdomen.

Si.. nu te ascunde! Stiu ca vrei sa faci senzatie cand iti dai tricoul jos 😀

Intrebarea e…

Cand e mai eficient sa facem cardio?

Inainte de antrenamentul cu greutati sau la sfarsit?

Inainte sa raspund vreau sa subliniez un lucru. Indiferent daca alergi usor pe banda, faci sprinturi, sau iti place sa folosesti un aparat de genul urcat scari, ca oricare din ele sa aibe efect la slabit, trebuie sa fii intr-un deficit caloric. Adica sa mananci mai putine calorii decat arzi prin activitatea fizica (si metabolism).

Altfel… degeaba te chinui sa slabesti. Daca nu esti atent la alimentatie si la cat bagi in tine, inoti impotriva curentului. Te pui pe cantar, vezi ca n-ai slabit si te demotivezi. Nu mai ai niciun chef sa continui.
Prima oara ne punem la punct alimentatia si de-abia apoi ne folosim de cardio.

Iar…

Scopul exercitiilor cardio este sa ardem calorii astfel incat sa fim in deficit caloric si sa folosim grasimea drept combustibil in activitatile fizice.

Ok, acum raspunsul corect este:

INTOTDEAUNA fa cardio dupa ce ai terminat antrenamentul cu greutati, nu inainte.

De ce e bine sa faci cardio la sfarsit

Pentru efort si pentru a ridica greutatile, corpul foloseste glicogenul disponibil in muschi.

Glicogen

Ca sa intelegi repede ce inseamna, glicogenul se refera la moleculele de carbohidrati care sunt stocate in muschi si ficat pentru a fi folosite ca energie imediata (cauta pe Google pentru a afla cum e utilizat mai exact si descompus de catre muschi).

Sa presupunem ca incepem cu cardio. Dupa vreo 40min in care ne consumam o mare parte din glicogen (mai ales daca suntem la slabire si mancam putini carbohidrati), performanta va fi foarte redusa cand trecem la ridicarea greutatilor. In lipsa glicogenului va fi un antrenament nereusit, cu lipsa de energie, forta scazuta si repetari mai putine pe serie.

Plus ca organismul, cu zero glicogen disponibil, tinde sa consume aminoacizii din muschi, adica sa arda chiar din muschi pentru energie (acel proces de catabolism de care se tot vorbeste).

Tradus, pe termen lung toate astea inseamna mai putini muschi si mai multa grasime pe corp. Lucru pe care ma gandesc ca nu ti-l doresti asa tare 🙂

Asadar principalele doua beneficii ale exercitiilor cardio facute dupa cele cu greutati sunt:

  • Energie mai mare pentru ridicarea greutatilor
  • Mentinere mai eficienta a masei musculare – in cazul in care mananci foarte putini carbohidrati

In rest, daca arzi 400kcal facand cardio dimineata pe stomacul gol, sau in timpul zilei cand esti mancat, rezultatul final va fi acelasi. Da, pe moment arzi mai multa grasime in timp ce faci cardio pe stomacul gol, dar vei arde mai putina in restul zilei.

Corpul uman arde si depune grasime in permanenta. Daca alegi sa faci cardio pe stomacul gol, dupa sala, sau in timp ce esti mancat, NU va fi nicio diferenta in cantitatea totala de grasime arsa (presupunand ca arzi acelasi numar de calorii).

La urma urmei conteaza cate calorii ai mancat si cate ai ars.

Singurul moment in care nu-ti recomand sa faci cardio e inainte de antrenament.

Deci alegerea corecta cand vine vorba de a face cardio inainte sau dupa antrenamentul cu greutati este tot timpul DUPA.

Daca te-a ajutat articolul, apreciez un like si un share pe Facebook.
Si..daca ai un prieten sau o cunostinta cui crezi ca i-ar folosi, trimite-i linkul la acest articol.

Te salut,
Bogdan

Bogdan Tomoiaga | MuscleBoom

Daca ti-a placut acest articol, primeste noutatile in email. E gratis.



Ce spun altii

4 comentarii pana acum

  1. Tudor Grigorean says:

    Multumesc foarte mult pentru aceasta informatie. Chiar aveam dubii si cateva dispute cu niste prieteni in privinta acestui topic. Acum ca stiu, sunt sigur ca voi vedea rezultate mai repede. Apreciez ceea ce faci. Multumesc mult pentru toate sfaturile! Chiar sunt foarte folositoare!

  2. Cate detali, stapanesti bine problema, poti dezvolta acest subiect. anunturi gratuite

  3. Eu fac antrenamente separat

    Marti si joi cu greutati

    Luni,Miercuri.Vineri Cardio fie doar HIIt fie si alergari

    Ce parerev ai de asta ?

  4. Daca vrei sa pui ceva muschi e prea putin sa lucrezi cu greutati doua zile pe saptamana.

    Fa-ti un program de antrenament in care sa ai suficient volum si frecventa de antrenament pentru fiecare grupa musculara.

    Ai aici cateva exemple: http://www.muscleboom.ro/cum-sa-ti-alegi-programul-de-antrenament/

Spune-ti parerea !

Leave a Reply


Read previous post:
Top 5 mancaruri pentru dieta de slabire
Top 5 mancaruri preferate in timpul dietei de slabire

Oricine a tinut o dieta de slabire stie cat de greu este sa te mentii satul pe parcursul zilei, avand...

Close